Mariusz Kruk pisze:
> W trakcie gry? Kiepsko. Jeszcze na film można poczekać, ale na dane
> potrzebne na bieżąco w rozgrywce już trochę mniej.
A to się zgodzę. Ale często można tutaj zastosować buforowa-
nie czy pracę równoległą. Choćby kopiowanie danych z płyty na
dysk już po rozpoczęciu danego poziomu gry, w przewidywaniu
tego, co się będzie pojawiało w trakcie rozgrywki.
Zazwyczaj producentom się po prostu *nie chce* stosować ta-
kich sztuczek. Co one bowiem dają? Zmniejszają wykorzystanie
dysku ("dyski są tanie i szybkie, po co oszczędzać") i zwięk-
szają wydajność pozorną ("niech poczekają te pół minuty dłu-
żej na ładowanie kolejnego poziomu"). Gra się sprzeda nawet
i bez tego (a jeszcze do tego napędzi się sprzedaż producen-
tom sprzętu).
> I generować kolejne możliwości sypania się programu? Zwłaszcza jeśli
> masz równoległe wątki. Brrr...
Bez przesady. W wątkach nie ma nic złego. Zazwyczaj narzekają
na nie ci, którzy nie potrafią się nimi posługiwać :)
> Co mają procesory wielordzeniowe z czytaniem z dwu źródeł? Przecież I/O
> współcześnie prawie nie angażuje procka.
Dane się nie tylko wczytuje, ale często też obrabia. A obróbka
danych z dwóch źródeł w dwóch wątkach jest prostsza, niż wy-
korzystanie API do asynchronicznego we/wy.
>> PS. A w pierwszej części był chyba dowcip z prośbą o włoże-
>> nie dyskietki #146 czy ileśtam ;)
>
> Nie kojarzę.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_of_Monkey_Island#Stump_joke
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Sun Feb 7 23:00:05 2010
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 07 Feb 2010 - 23:42:01 MET