Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 07 Feb 2010 - 22:54:18 MET
Message-ID: <2010020721541500@grush.one.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Mariusz Kruk pisze:
> W trakcie gry? Kiepsko. Jeszcze na film można poczekać, ale na dane
> potrzebne na bieżąco w rozgrywce już trochę mniej.

A to się zgodzę. Ale często można tutaj zastosować buforowa-
nie czy pracę równoległą. Choćby kopiowanie danych z płyty na
dysk już po rozpoczęciu danego poziomu gry, w przewidywaniu
tego, co się będzie pojawiało w trakcie rozgrywki.

Zazwyczaj producentom się po prostu *nie chce* stosować ta-
kich sztuczek. Co one bowiem dają? Zmniejszają wykorzystanie
dysku ("dyski są tanie i szybkie, po co oszczędzać") i zwięk-
szają wydajność pozorną ("niech poczekają te pół minuty dłu-
żej na ładowanie kolejnego poziomu"). Gra się sprzeda nawet
i bez tego (a jeszcze do tego napędzi się sprzedaż producen-
tom sprzętu).

> I generować kolejne możliwości sypania się programu? Zwłaszcza jeśli
> masz równoległe wątki. Brrr...

Bez przesady. W wątkach nie ma nic złego. Zazwyczaj narzekają
na nie ci, którzy nie potrafią się nimi posługiwać :)

> Co mają procesory wielordzeniowe z czytaniem z dwu źródeł? Przecież I/O
> współcześnie prawie nie angażuje procka.

Dane się nie tylko wczytuje, ale często też obrabia. A obróbka
danych z dwóch źródeł w dwóch wątkach jest prostsza, niż wy-
korzystanie API do asynchronicznego we/wy.

>> PS. A w pierwszej części był chyba dowcip z prośbą o włoże-
>> nie dyskietki #146 czy ileśtam ;)
>
> Nie kojarzę.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Secret_of_Monkey_Island#Stump_joke

-- 
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""|
| Radosław Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika Śląska                   |
\................... Microsoft MVP ......................../
Received on Sun Feb 7 23:00:05 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 07 Feb 2010 - 23:42:01 MET