Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> No to właśnie teraz walnąłeś kulą w płot, bo Xsat to właśnie rozwiązanie
> z gliwckiego UM. To jest jakiś oraclowy VPN, który pozwala księgowym na
> łączenie się z baz UM i wklepywanie danych bezpośrednio do ichniego
> systemu. Całość wymaga IE7 i nie pójdzie wg ichniego informatyka ani w
> IE8 ani w Sevenie.
Specjalnie skontaktowałem się z przedstawicielem informatyków
z gliwickiego UM, cytując mu powyższą Twą wypowiedź. Oto je-
go odpowiedź:
--- CYTAT --------------------------------------------------
Na wstępie: KSAT działa na przeglądarkach IE6, 7, 8 oraz FF
2.0, 3.0, 3.5, 3.6 bez problemu.
Jeśli chodzi o wspomniany VPN to on nie ma absolutnie nic
wspólnego z KSATem.
Ponieważ KSAT jest programem znajdującym się w wewnętrznych
strukturach systemu informatycznego UM to w celu umożliwienia
połączenia osobom spoza UM konieczne jest zestawienie tunelu
VPN - i tylko po to jest ten tunel - i to właśnie on sprawia
pewne problemy, z których póki co każdy udało się rozwiązać.
Problemy są związane stricte z niekompatybilnością pewnych
rozwiązań firmy Microsoft (mam na myśli IE8) z pewnymi roz-
wiązaniami firmy CheckPoint (oprogramowanie do VPN). Nie jest
to w żaden sposób związane z UM i jedyne co można zrobić to
znaleźć sposób na pokonanie tych niekompatybilności - co sku-
tecznie czynimy.
Nie będę tutaj opisywał szczegółów technicznych, jednak mogę
napisać, że z naszych doświadczeń wynika, że na chwilę obecną
tunel z UM oraz wspomniany KSAT działa poprawnie na: IE6, IE7,
IE8, FF2, FF3, FF3.5, FF3.6 + Win2k, WinXP, Win Vista, Win7...
o czymś zapomniałem? ... chyba nie - stąd niestety ale muszę
napisać przedmówcy: bzdura :)
Przypuszczam, że trudno znaleźć taki system informatyczny,
który zawsze i wszędzie, w każdych warunkach będzie działał -
sęk w tym aby w razie wystąpienia kłopotów móc im zaradzić.
Biorąc pod uwagę wachlarz wspieranych przeglądarek oraz sy-
stemów operacyjnych sądzę, że jest wystarczający.
Swoją drogą w Google Chrome, Operach i innych też bez naj-
mniejszego problemu będzie to działało, ponieważ dysponujemy
takimi rozwiązaniami technicznymi, które w pewnym sensie
uniezależniają nas od zastosowanej przeglądarki u klienta.
Nie wiem o jakiego "ichniego informatyka" chodzi... jeśli w
danej jednostce jest problem z połączeniem to należy zadzwonić
i problem w 99,9% uda się rozwiązać. Ten 0.01% zawsze jest
możliwy bo przecież to są "obce" komputery i sieci, które
mogą mieć różnego rodzaju antywirusy, firewalle, itp skutecz-
nie blokujące połączenia... ale i z tym z biegiem czasu udaje
się rozwiązać problem. Nie wiem też skąd to "wymaganie IE7" -
totalne nieporozumienie :)
Przypuszczam, że przedmówca po prostu "zatrzymał się" na eta-
pie pierwszych wdrożeń i nie jest świadomy nowych rozwiązań
technicznych, które tak jak wspomniałem pozwalają sobie pora-
dzić z problemami występującymi wcześniej (przede wszystkim
niekompatybilności IE8).
--- KONIEC CYTATU ------------------------------------------
-- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../Received on Thu Feb 4 14:35:02 2010
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 04 Feb 2010 - 14:42:01 MET