Re: Porównywanie plików

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 29 Sep 2009 - 21:18:02 MET DST

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
news:1a1slde17grxt.1m5tri1g1lkrf$.dlg@40tude.net...

> Lub również tekstowy, ale całkiem fajny, szczególnie gdy chcemy
> porównać
> więcej plików w (pod)katalogach: finddups Radosława Sokoła (dostępny
> gdzieś
> na jego stronie http://www.grush.one.pl/ ).
> Lub dowolny program wyliczający sumy kontrolne (np. HashX)

Przy ledwie 2 plikach nie opłaca się pieprzyć z sumami kontrolnymi,
zwłaszcza, że nie gwarantują one jednakowości plików.
Natomiast mocno to się może przydać, gdy mamy do porównania bardzo dużo
plików, szybciej zejdzie, gdy najpierw zdejmiemy sumy kontrolne z
pierwszej "połówki", potem z drugiej, a następnie porównamy pliki z
zapisanymi sumami. Warunek - dla obu "połówek sposób zapisania sum w
pliku musi być identyczny.
Ale i na to jest sposób - wchodzimy w katalog, który chcemy porównać,
najpierw pierwszy (wszystko TC), dajemy CTRL-B, czekamy chwilę na
posortowanie, następnie zaznaczamy gwiazdką lub CTRL-A wszystkie pliki,
z menu Pliki, Utwórz sumy kontrolne, w okienku ewentualnie zmieniamy
nazwę pliku z wynikami (aby TC i tego pliku nie wziął do porównania),
podobnie w drugim porównywanym katalogu, porównujemy pliki wynikowe i
już. Jeśli różnic nie będzie, można domniemywać, że zawartość też jest
identyczna.

--
"E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
(C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;