Re: instalacja XP na soft raidzie

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 04 Sep 2009 - 16:08:59 MET DST

Użytkownik "Tom" <tomek.sa0@op.pl> napisał w wiadomości
news:h7qt2t$f3m$1@news.onet.pl...

> a to nie jest tak, ze jezeli zintegrowalem sterowniki i instalator
> dzieki temu zobaczyl dysk i partycje, to ten SATA jest juz normalnie
> rozpoznawalny?

Niby tak... ale jeśli to było tylko do RAID... ... Może na wszelki
wypadek spróbuj jednak poszukać sterowników nie do RAID (bo takie
zrozumiałem dałeś), tylko do SATA specjalnie do SATA. Najpewniej
spodziewałbym się ich na stronie producenta płyty. Hmm... Dla mnie RAID
i SATA nie są tożsamościami, jeśli dzięki sterom dla pierwszego zostało
zobaczone drugie... to nie wiem, czy musi to od razu oznaczać prawidłową
obsługę... Rozumiem, że zintegrowałeś sterowniki te, co się ładuje przez
naciśnięcie F6 przy instalacji, gdy nie są zintegrowane?
Kładłem komuś XP na Della i nie widziało dysku, zintegrowałem te co
normalnie z dyskietki idą (bo laptop nie miał napędu) i zobaczyło.
Dobra, na razie pozostawiam temat otwarty, bo przyznam, że mnie to
zastanowiło, że stery dla RAID uwidaczniają AHCI instalatorowi...
Czekaj... jeszcze mi się jedna rzecz kojarzy, choć dziś chyba to już nie
ma znaczenia, nie wiem... w BIOSie adresowanie dysków jest na normal,
large, czy LBA? Powinno być na to ostatnie.
Możliwe też, że geometria dysku zaszalala, to powinieneś ruszyć
testdisk-iem, też tak miałem, tylko przy starcie od razu było coś w
rodzaju "nie znaleziono loadera", nie pamiętam...

--
"E, tam, oszukaństwo, oszukaństwo... Zwyczajna polityka!"
(C) Kazimierz Pawlak, do Kargula, o pomalowanej czarną pastą świni;