Re: Problemy z zapisem po hibernacji

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 20 Jul 2009 - 10:58:06 MET DST

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:h419el$4k$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> mówi cos takiego

> Że niby kable złe.. co było by ciekawa sprawa gdyż kabla nie ruszałem
> podczas odpinania drugiego dysku na gorąco. usunę sterowniki mostka
> VIA i zainstaluje jeszcze raz...

Ano, to może (oczywiście, nie musi) być problem z zasilaniem. Czasem
jest, że kabelek w wiązce nie jest dobrze zaciśnięty i występuje na nim
za duży spadek napięcia. Najpierw wydajność dysku zaczyna kuleć, a SMART
lawinowo pokazuje błędy. Potem pojawiają sie problemy z czytaniem i
pisaniem - najpierw widać to jako przymrażanie się systemu, potem
wywalanie błędu STOP 0xF4... Możliwe też, że błąd wystąpił na tyle
gwałtownie, że SMART tego nie zarejestrował - miałem dysk z dobrym
SMARTem i badsektorami.

> Poprzednio taka konfiguracja działa dobrze podpiąłem nowy dysk celem
> spartycjonowania.
> Odpiąłem i problemy sa, myślę ze mostek VIA zgłupiał i trzeba go
> przeinstalować, zobaczymy co z tego wyniknie.

Próbuj. Może rzeczywiście?