Re: XP 32bit i plik wymiany na ramdysku - jakie ograniczenia?

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Fri 26 Jun 2009 - 21:58:32 MET DST

Dnia Thu, 25 Jun 2009 19:03:03 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> To, że część pamęci będzie zajęta przez RAMdysk nie zmienia faktu, że jest
> to nadal RAM i podlega ograniczeniom charakterystycznym dla systemów
> 32-bitowych. Być może wykorzysta trochę więcej dzięki PAE, ale to zależy od
> konkretnego sprzętu.

No właśnie, ile więcej? Chodzi mi o procesor 64-bitowy.
Za http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366796(VS.85).aspx
"Physical Address Extension (PAE) enables x86 processors to access up to 64
GB of physical memory and x64 processors to access up to 1024 GB of
physical memory."
Czyli system bez problemu by zagospodarował całą pamięć?

> Jakie zalecenie? Nie widzę takiego. Tam jest tylko o domyślnym ustawieniu.
> Generalnie ustawianie X*wielkość RAMu nie ma sensu bo wynika z niego, że im
> się ma więcej RAMu tym trzeba ustawić większy swap a jest przecież dokładnie
> odwrotnie.

Cytat:
"Aby uzyskać największą wydajność, nie należy ustawiać rozmiaru
początkowego mniejszego niż minimalny zalecany rozmiar w obszarze Całkowity
rozmiar plików stronicowania dla wszystkich dysków. Zalecany rozmiar jest
1,5 większy od ilości pamięci RAM komputera. Najlepiej pozostawić zalecany
rozmiar pliku stronicowania."

--
GLaF