Re: udostępnianie portu Com

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Thu 11 Jun 2009 - 20:35:53 MET DST

On 11 Cze, 13:12, "HatMan" <h...@man.com> wrote:

> Rozwiązanie zapewne się znajdzie, ale jest to zupełnie
> sprzeczne z ustawą o rachunkowości itd.
> Nie wolno drukować fiskalnie z kompa, do którego
> nie jest ona przyłączona.
> Proszę o rozważenie opłacalności typu skórka
> za wyprawkę.

Drukarka fiskalna to drukarka fiskalna. Jeżeli program jest sieciowy
np InsertGT, gdzie baza danych jest na serwerze SQL na której może
pracować dowolna liczba użytkowników zdalnie i lokalnie to co ma
ustawodawca do tego? Ma jeszcze ingerować w posiadaną ilość drukarek?
mam tą drukarkę podłączyć do serwera, na którym nikt nie pracuje? W
firmie może być jedna drukarka sieciowa i jedna fiskalna jeżeli mają
taką potrzebę czyt. przymus. A ustawodawcy g... do tego, z którego
kompa w sieci wyszedł dokument.

Wracając do sedna sprawy, to ja bym poszukał konwertera RS-232 /
Ethernet i puścił ją w sieci. W razie problemów zapytał dostawcę
oprogramowania jak poprawnie skonfigurować sieciową drukarkę fiskalną.
Pod Vistą dla przykładu SubiektaGT trzeba dodać drukarkę lokalną na
porcie IP, nie sieciową bo nie będzie na niej drukować. Ale mowa
oczywiście o zwykłej drukarce. Idąc tym tropem dalej możesz zrobić
wirtualny COM na numerku IP i do niego skierować wydruki. Skoro w taki
sposób działa połączenie RS-232 (komputer, mobilna stacja paliw) po
sieci GPRS to z drukarką też się powinno udać.