Re: Jak odchudzic/przyspieszyc rejestr?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 06 Jun 2009 - 22:28:45 MET DST

Dnia Sat, 06 Jun 2009 22:10:56 +0200, Kamikazee napisał(a):

> Ale zmniejsza fragmentację kolejnych plików pojawiających się na dysku.

Niespecjalnie. Sterownik systemu plików sam dobiera optymalne miejsce
pod nowe pliki. Problemem mogą być te pliki, które są zbyt duże, żeby
znaleźć pod nie ciągły obszar na dysku, no ale na partycji systemowej
nie bywa ich zbyt wiele. Natomiast ściśnięcie wszystkich plików w jeden
ciągły obszar powoduje, że głowica dysku bez przerwy skacze z jednego
końca talerza na drugi, bo w jednym jego końcu je czyta, a w innym musi
zapisywać.

Defragmentator z Visty/W7k wcale nie stara się likwidować pustych miejsc
na partycji, za to przede wszystkim scala pliki. I jest to skuteczna
strategia. Testowałem przez dłuższy czas kilka innych znanych programów
do defragmentacji i z ulgą wróciłem do systemowego rozwiązania.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/