Re: swap na dysku logicznym

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 05 Jun 2009 - 22:55:35 MET DST

U偶ytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:pan.2009.06.05.16.27.32@Eustachy.pl...

> To szybkie pytanie: co si臋 stanie z WindowsXP, je艣li taki dysk ze
> swapem
> odepniemy od komputera?

Zale偶y od ilo艣ci RAM w kompie. Je艣li jest wystarczaj膮ca, system
wystartuje normalnie. Przynajmniej NT4... Mia艂em w艂a艣nie tak膮 sytuacj臋.
Ale nie daj Bo偶e, aby pami臋ci jednak nie styk艂o, wtedy naprzyk艂ad
wyskoczy STOP 0x50... Te偶 mia艂em tak膮 sytuacj臋, w tym samym czasie i
systemie, no, mo偶e p贸艂 godziny (nie pami臋tam dok艂adnie, to ponad 5 lat
temu by艂o) r贸偶nicy. Najpierw brak pami臋ci by艂 zdecydowanie nieplanowany
i narobi艂 mas臋 problem贸w, potem, gdy da艂em komputerowi tyle RAM, aby
styk艂o i wyprostowa艂em uszkodzenia, zrobi艂em ju偶 艣wiadomie pr贸b臋 -
jedynie komunikat wyrzuci艂o, dok艂adnie nie pami臋tam tre艣ci, co艣 w stylu
"nie mog臋 uruchomi膰 pliku stronicowania", co by艂o spowodowane tym, 偶e
fizycznie swap by艂 na odpi臋tym dysku, a numerki... tfu, literki partycji
nie poprzestawia艂y si臋 po odpi臋ciu.
Ale da艂 si臋 dobra膰 do ustawie艅 i przestawi膰 literk臋 swapa na partycj臋
obecn膮 w systemie.

Ja na razie u siebie wy艂膮czy艂臋m swapa w og贸le, p贸ki nie b臋dzie
potrzebny, nie w艂膮cz臋 go. Zbada艂em nawet pod k膮tem wycieku zasob贸w
(obiekty GDI) przy odpalonym DC++ 0.75 - bez r贸偶nicy, tak samo cieknie
(i to jak cholera). Zreszt膮... nie wiem, czy to wyciek... przy odpalonym
ro艣nie niemal lawinowo ilo艣膰 zaj臋tych, a偶 program (i system przez to)
zaczyna fiksowa膰 z wy艣wietlaniem obrazu. Zamkni臋cie DC++ chyba przywraca
utracone zasoby...
Z moich pr贸b... Jedynie OIDP, chyba demo gry, chyba Call of Heroes,
pyskowa艂o o przynajmniej 750 MB swapa, mimo, 偶e nie by艂o fizycznie
powodu - 艂膮czne wykorzystanie swapa i RAM wynios艂o 1.6 GB (i w og贸le nie
m艂贸ci艂o swapem... gra艂em, a kontrolka dysku nie miga艂a, tyle, co
wczytywa膰 epizody), a RAM mam 2 GB. Demo Wied藕mina zajmuje 1.8 GB i
bardziej obci膮偶a, a o swapa nie p艂aka艂o...

--
"Jak to m贸wi dobra ksi臋ga - Uzdr贸w nas Panie, a b臋dziemy uzdrowieni.
Innymi s艂owy - daj nam lekarstwo, bo chorob臋 ju偶 mamy"