Re: swap na dysku logicznym

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Wed 03 Jun 2009 - 13:13:27 MET DST

Grzegorz Niemirowski in news:h05ame$2m4h$1@opal.icpnet.pl
> Wydajność będzie niższa bo głowica dysku zamiast po jednej partycji
> będzie latać między dwoma. Większą wydajność będziesz mieć wtedy jak
> plik wymiany będzie na innym dysku fizycznym.

 ano wlasnie... Tak jakos czytalem kiedys te oczywista zdaje sie prawde.
Zrobilem tak, bo systemowa z swap bardzo ciasna jest, stykowka. Wiec
przenioslem na logiczna. A dlaczego?
 A dlatego, ze jakos nie za bardzo udawalo mi sie krotkim ruchem powiekszyc
systemowa kosztem jednej z dwoch logicznych w rozszerzonej: chcialem po
prostu banalnie w partition MANAGERZE (nie magicu) przesunac suwak
powiekszajacy systemowa/podstawowa kosztem partycji logicznej w
rozszerzonej,ale widac to niemozliwe [logiczna - logiczna dziala ten
mechanizm], widac, ze nie mozna tak po prostu zabrac logicznej i dac
systemowej. Jak mi pisza w innym watku, musze zmniejszyc logiczna, tym samym
rozszerzona powiekszyc i to miejsce dodac do systemowej/podstawowej.
Ciekawym: czym na chwile staje sie uwolnione miejsce z rozszerzonej, ktore
moge dodac do podstawowej/systemowej? Jak jest sformatowane? To jakas mala
rozszerzona?