Re: zrzut partycji z boot cd (sata2)

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Fri 29 Aug 2008 - 19:15:48 MET DST

Użytkownik ns napisał:
> Witam,
>
> posiadam program do tworzenia/przywracania obrazów partycji. Pod
> windowsem oczywiście wszystko działa, jednak kiedy próbuję się dobrać do
> partycji systemowej jest to możliwe jedynie z płyty bootowalnej.
> Uruchamiając w ten sposób w/w program nie widzi on mojego dysku twardego
> (sata II). Jak ten problem ugryźć? Czy to jest kwestia programu (chodzi
> o acronisa, może ghosta spróbować?)

Stawiałbym na program, który umie dobierać się do dysków tylko poprzez
wtedy, gdy w systemie są widoczne jako IDE

> czy sterowników które musze
> dostarczyć takim programom (jak to zrobić?).

Musiałbyś sprokurować płytkę bootowalną z systemem, który umie
obsługiwać SATA. Wydaj mi się że o wiele prostsze będzie (na czas
zrzucania lub przywracania partycji) wyłączenie AHCI w BIOSie komputera
i przestawienie kontrolera SATA na tryb kompatybilności z IDE.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl