instalacja XP i dziwne partycje

Autor: gm <greedy_at_wp.nospam.pl>
Data: Fri 29 Aug 2008 - 13:24:07 MET DST

Instaluje sobie XP home na dysku sata 500GB.
Reszta to gigabyte k8ns, 750 ram, sempron 2300 bodajże i radeon 9550.

Na dysku są dwie partycje primary, 20GB (systemowa) i reszta (dane).
Dodam, że dane są i będą więc odpada ich usuwanie.

Podejście 1: usuwam partycje systemową (na której działał kiedyś XP
Pro), bootuje z płyty. Z SATA czy problemem 8GB nie ma żadnego i
wszystko idzie ok. Wybieram wolne miejsce, formatuj NTFS i instalacja.

Efekt: partycja systemowa jest sformatowana jako logiczna (sic!) i tam
jest WinXP a aktywną partycją staje się moje upragnione d: z danymi....

Podejście 2: zakładam partycje ntfs, ustawiam jako aktywną, formatuję i
instalacja.

Efekt: mam WinXP normalnie na C:, dane na D: - tak jak chciałem...ale po
pewnym czasie jednak wgrałem obraz z pierwszej instalacji (taak, wszysko
ghostuje) i lipa. Prze edytowałem boot.ini, fixboot, fixmbr i co się
okazuje...system jest na C: - ale w boot.ini startuje jakby z drugiej
partycji.

Celem jest uzyskanie konkretnej instalacji na C:, która jest niezależna
od mojej partycji D: (czyli moge sobie zghostować 3 wersje i nie mieć
nigdy więcej problemów z instalacją).

Obecnie rozważam dwie opcje:
- instalacja na dysku 20GB który mam, i ghost na nowy dysk
- ukrycie partycji D: i ponowna instalacja

Która opcja lepsza hehe. Jak znam XP to przyjdzie mu do głowy "od
ukrycie" tej partycji albo coś jeszcze gorszego.

Ale kurcze - w całym google nie znalazłem jeszcze opcji żeby XP mi się
zainstalował na logicznej partycji z rozruchem z D: heheheh Szczena mi
opadła.

Dam sobie radę, ale może komuś się przyda, albo ktoś to przerobił :)

Pozdrawiam
gm