Re: Legalność XP na poleasingowych komputerach

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Tue 26 Aug 2008 - 22:20:31 MET DST

Grzegorz B. pisze:
> Witam
>
> Na allegro sporo jest aukcji z markowym, poleasingowym sprzętem. Np.
> http://www.allegro.pl/item418535867_dell_gx280_p4ht_3_0ghz_512mb_40gb_combo_win_xp_pro.html
>
> Komputery sprzedawane są z nalepką licencyjną i zainstalowanym systemem.
> Sprzedawcy twierdzą, że system jest leglany. Ale mam wątpliwości, z tego
> co pamiętam faktura i naklejka to za mało, wymagany jest jeszcze
> oryginalny nośnik + dokumentacja.
> Jak to właściwie jest?

Nie ma żadnych takich wymagań.
Warto jednak mieć dowód zakupu na komputer z systemem, co zabezpieczy
Cię przed wszelkimi potencjalnymi problemami z zarzutami o używanie
nielegalnego oprogramowania.

Jeżeli Cię to dodatkowo uspokoi, to można kupić nowe, markowe komputery
z absolutnie legalnym systemem Windows, które mają tylko naklejkę na
obudowie.
Na fakturze znajduje się tylko model komputera, skrócona instrukcja jest
wspólna dla komputera i Windows-a, nie ma żadnego nośnika (tylko
partycja ratunkowa z której można samemu wypalić dyski ratunkowe).
To taki nowy zwyczaj - preinstalowany Windows bez nośnika.