Re: OE, wyrównaj i herbata

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 19 Aug 2008 - 22:14:17 MET DST

Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał w
wiadomości news:g8f4m8$99r$1@inews.gazeta.pl...
> In news:g8f39d$lk5$1@news.onet.pl,
> *Wojciech "Spook" Sura* <spook.no@unwanted_mail.op.pl> typed:

> Za duż(o)e masz plik(ów) i dlatego tak długo trwa. Dokonaj
> kompaktowania.

Dodatkowo - bardzo może pomóc (nie sprawdzałem dla wyrownywania), na
wolniejszych komputerach nawet nie ma co gadać - trzeba zastosować - Do
Rejestru trzeba dopisać jedną wartość...
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop,
tworzymy wartość DWORD o parametrze 0 (zero), i to już. Jeśl ta wartość
istnieje, to trzeba jej parametr zmienić na zero, jeśli jest inny.
Restart OE (bez tego sztuczka nie zadziała) - i zwłaszcza przy
operacjach na liście wiadomości przyspiesza tak bardzo, że to się w pale
nie mieści.
Dodam - zrobiłem kiedyś próbę. na wolny komputer pobrałem kiedyś
kilkanaście tysięcy nagłówków i zrobiła się z tego całkiem pokaźna
lista. Z parametrem jeden, lub bez wartości SmoothScroll, skasowanie z
widoku tych wiadomości trwało chyba coś koło godziny (i znacząco się
skracało, gdy OE był chowany za inne okno, im więcej było schowane, tym
szybciej). Gdy parametr był zero, to nie trzeba było niczym przesłaniać,
a cała operacja, identyczna jak poprzednio, potrwała góra dwie, mooże 3
minuty. Czyli przyspieszenie uzyskiwało się 20-30-krotne, a wygoda, czy
jakość korzystania z programów nic nie ucierpiala.
Wartość i parametr nie są domyślnie ustawiane po instalacji, ani po
nałożeniu poprawek, nie wszystkie tweakery to znają.
Może wystarczy zrobić tę wartość? Wprawdzie nie będzie to pół sekundy,
ale może np. 5-10 sekund? A może mniej? Zależy od kompa.
O, zrobiłem próbę w międzyczasie, wyrównaniu nie pomoże... ale...
Dla grupy pl.misc.telefonia, jest (na moim serwerze) 31289 nagłówków.
Przy SmoothScroll = 1 czasy przedstawiały się następująco:
Kasowanie wszystkich pozycji z listy - 1'21'', wyrównanie 0'52'',
kasowanie po wyrównaniu 1.21
Przy SmoothScroll = 0 czacy były takie:
Kasowanie wszystkich z listy - 0'07'', wyrównanie 0'51'', kasowanie po
wyrównaniu 0'07''.
Łatwo policzyć, że różnice są odpowiednio 10, 1 i 10-krotne (w
przybliżeniu).
Stopień niewykorzystania pliku folderu (czyli jego skompaktowanie, lub
nie), nie miał wpływu na czasy. Wyrównanie jak widać, nie ma wpływu na
czas kasowania.
PD925 3GHz.

Może po prostu lepiej to co nie będzie czytane, zwyczajnie, ordynarnie,
wykasować? Będzie szybciej...?

--
D4
Abecadło z pieca spadło,