Re: Czym przeniesc winde NT4 na nowszy sprzet?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 14 Aug 2008 - 13:14:09 MET DST

Użytkownik <franekkimono@sratatata.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1218680388.446042@host.unknown...
> OK, dzieki, podlubie :)
> Tylko martwi mnie ze w tym nowym bedzie jakies nowe scsi albo sas.

Jeśli zainstalowałeś łatkę (jest na płycie instalacyjnej(1)), to jest
spora szansa, że Winda wykryje ten sprzęt, a wtedy będziesz mógł go
zainstalować. Inna sprawa, że może być potrzebne "pieprzenie się" i to
dość mocne, ze znalezieniem i instalacją sterów... ale czasem warto.
Jako ciekawostkę powiem Ci, że sterownik trybu Ultra-DMA do NT4 (2)
instalujesz jako sterownik SCSI :)
Gorzej z SAS - ale może SCSI wystarczy? Przyznam, nie wiem... W każdym
razie nic się nie martw, mając dysk SATA, a płytę SAS - te "formaty" są
jednostronnie kompatybilne, tzn. dysk SATA podłączony do portu SAS jak
najbardziej zabangla i będzie normalnie używany. Odwrotnie, tj. dysku
SAS nie podepniesz do gniazda SATA.

(1)
Katalog D:\DRVLIB\PNPISA\
tu dla posiadanego rodzaju procesora odpowiedni podkatalog, w pecetach
zwykle X86,
prawoklik na pliku PNPISA.INF, wybierasz zainstaluj, to jest moment,
restartujesz i już wykrywa.

(2)
Zdaje mi się, że masz coś tutaj, ale nie mam teraz jak sprawdzić...
http://alter.org.ua/en/soft/win/uni_ata/
Wiem wszakże, że uzyskiwałem w NT4 transfery powyżej 20 MB/s, podczas,
gdy w PIO uzyskuje się max 3.2-3.4 MB/s.

--
D4
Abecadło z pieca spadło,