japońskie i inne nie arabskie znaczki

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.tnijspam_at_tuteztnij.o2.pl-invalid>
Data: Mon 11 Aug 2008 - 22:29:44 MET DST

Witam serdecznie,

Od pewnego czasu usiłuję uzyskać w przeglądarkach www (Firefox 3, IE 7)
japońskie i inne, nie arabskie znaczki. Niestety, zupełnie mi się to nie
udaje. Mam ustawiony UTF-8 gdzie się da, Firefox pokazuje kwadraciki z
kodami znaków, IE7 po prostu kwadraciki ;) Inne kodowania też
próbowałem, ale bez rezultatu.

Domyślam się, że kwestia dobrej, unicodowej czcionki zawierającej to co
powinno się poprawnie wyświetlić. Tylko skąd ją wziąć? W sensie -
chciałbym nie martwić się o ustawienia czcionek (jaka konkretnie), żeby
wyświetlały się przynajmniej japońskie "krzaczki".

Kiedyś miałem to dobrze odpalone, teraz jakoś nie mogę wrócić do tego
stanu. System to XP SP3 (o ile to istotne - Office 2003 SP3).

Pozdr,
Tomek