odzyskany WinXP na innej partycji niż C: , dotychczasowy na C:

Autor: marcin_p <marcin.linuks_at_wp.pl>
Data: Sat 09 Aug 2008 - 13:17:31 MET DST

Witam

Taki temat mi się zdarzył i myślę że jest w tym większa reguła którą
lepiej zrozumieć i zanim zacznę naprawiać to się poradzę.

Dokładnie:
W pracy na kompie jednego z użytkowników XP PRO 1GB RAM Core2 dysk ~
200GB SATA zaczął wolniej chodzić.
Zrobiłem kopię tego dysku Ghostem 2003 na inny dysk który podpiąłem na
kolejne gniazdo SATA. Kopię zrobiłem dysk-> dysk ze zmianą rozmiaru bo
chciałem przy okazji odzyskać trochę rozmiaru na dodatkową partycję
danych. Wyszła mi partycja 110GB bo danych było ~ 100GB. Po wykonaniu
kopii uruchomiłem system z nowego dysku z dotychczasowym jako drugi.
Zdziwiłem się bo nowy dysk miał partycję systemową na E: a dotychczasowy
dysk to było C:. Próbowałem zmienić literę dysku z C: na inną ale
Windows nie pozwolił bo tam był plik wymiany. No to sobie myślę że
uruchomię się z nowego dysku bez sąsiada , ale wtedy nie mogłem się
zalogować na żadne konto do komputera. Już myślałem o pliku wymiany ale
on też się powinien był przenieść.

Teraz zanim zacznę coś przestawiać to mam pytania:

Czy ten nowy dysk podłączyć na kabelek SATA na którym był poprzednik?
Czy można uruchomić jakoś taki system który sięga po coś co było na C:
na innym dysku?
Czy to że nowy system na nowym dysku uruchomił się na E: jest już nie do
zmiany i zawsze będzie i musi być E:.?