Sterowniki do chipsetu i kontrolera ATA/SATA

Autor: Kowal <kowalik_k_at_op.pl>
Data: Sat 02 Aug 2008 - 07:01:25 MET DST

Mam taki problem. Czasami na różnych konfiguracjach podczas instalacji
nowego windows-a po zainstalowaniu sterowników do chipsetu i resecie nic się
w menadżerze urządzeń nie zmienia. Kontrolery IDE ATA/ATAPI jest nadal
Standardowy podwójny kontroler PCI IDE, i to samo jest odnośnie USB.
Najczęściej sytacja występuje na chipsetach Nvidii. Czy ktoś się z czymś
takim spotkał ?.
I jak to jest z kontrolerami dysków twardych.Wydaje mi się że normalnie to
powinno być tak: Kontroler i kanał podstawowy (możemy do niego podłączyć 2
urządzenia) i kanał pomocniczy gdzie możemy też podłączyć 2 urządzenia, ja
notomias mam u siebie teraz 3 podstawowe i 3 pomocnicze czyli łącznie można
by było podłączyć 12 urządzeń. Rozumiem że jeden kontroler to ATA a reszta
to sata czyli jak do ATA można podłączyć 4 urządenia (wejść ATA na płycie
mam jedno - też nie wiem jak to jest czy poprostu nie jest wtyk wlutowany a
kontroler ma takie mozliwości) to do SATA pozostaje 8 a wejść jest 4 a chyba
SATA nie da się połączyć szeregowo jak ATA.

Pozdrawiam i jak coś zamotałem to pisać napisze prościej.