Re: Serwer plików dla małej grupy roboczej

Autor: Piter <jazz_20_at_wp.pl>
Data: Wed 28 May 2008 - 20:58:48 MET DST

news:xl1pjb3i7w9m.dlg@kwinto.prv...

> Wszyscy korzystają z SQL-a i co jakiś czas robią backupy na udostępnione
> dyski, sporadycznie drukują. Nigdy nie widziałem na serwerze komunikatu
> o braku możliwości dostępu z uwagi na przekroczenie limitu dostępowego.
> Inna sprawa, że nie jest to typowa praca na dokumentach w grupie
> roboczej.

Właśnie testuje win XP Home z limitem 5 i jest taki problem że:

mimo iż fizycznie podłącza się max 5 kompów to nie zawsze wszystkim udaje
się uzyskać dostęp.

Gdy wchodzę w zarządzanie komputerem i patrze na otwarte sesje to wszystko
staje się jasne. Często jest tak, że tego samego kompa widzi jako dwie
sesje. Jedna sesja jest po IP a druga po nazwie komputera. Zależy to chyba
od tego czy dokument otwierałem przez \\IP.IP.IP.IP czy też przez otoczenie
sieciowe. Nie idzie zmusić Windowsa aby wszystkie sesje widział albo po
nazwie albo po IP?

http://www.pfct.pl/print.jpg

Przykładowy screen. IP 192.168.1.4 ma komp Asus-3200HT. Tak więc mimo, iż
fizycznie podłączone są 4 kompy to Windows widzi to jako 5 połączeń i nie
pozwala na więcej.

Jest jakieś rozwiązanie?

--
GG# 906954