WinXP x64 prof SP3 strasznie się zamulił

Autor: Tomasz Pyra <spam_spam_at_o2.pl>
Data: Mon 26 May 2008 - 14:42:22 MET DST

Po zainstalowaniu SP3, mój WinXP x64 prof w ciągu około 2 tygodni
strasznie się zamulił.

Mam wrażenie że po prostu każdego dnia było coraz gorzej, a dziś już po
prostu nie da się pracować.

Zamulenie dotyczy tylko explorer.exe - na wyświetlenie zawartości
jakiegokolwiek katalogu czy pliku czekam po kilkadziesiąt sekund (w tym
czasie procesor nie jest obciążony). Jest to bardzo upierdliwe, bo tego
typu funkcje są bez przerwy wywoływane przez inne programy.

Jeżeli z poziomu linii komend wywołuję 'dir', to lista pokazuje się szybko.
Zauważyłem też że ogólnie czas uruchamiania innych aplikacji również się
zwiększył (ale nie aż tak bardzo).

Przeskanowałem programem antywirusowym, netstat nie pokazuje żadnych
podejrzanych połączeń, dysk zdefragmentowany, plik wymiany na pustej
partycji, na wszystkich partycjach sporo miejsca.

System to jakieś Core2Duo, 2GB RAM.

Ktoś ma jakiś pomysł?