Re: jak ominąć synchronizację raid 5 w 2003 server?

Autor: maximus <lot.skasuj_to_at_algrim.skasuj_to.pl>
Data: Wed 14 May 2008 - 11:15:12 MET DST

> Nie da się. Synchronizacja ta MUSI zostać wykonana.

Nie zadałbym pytania gdyby nie fakt, że jak raid tworzę z poziomu BIOSU
"sprzętowo" to synchronizacji nie ma od razu mam RAIDA'a 5 gotowego. Więc
dziwię się że programowo musi być a jak tworzę z poziomu sprzętu to nie musi
być. Na razie tego nie potrafię zrozumieć co według ciebie oznacza musi
skoro nie zawsze MUSI !

> To proponuję się zastanowić co w kompie masz skopane - hardware
> czy software, bo synchronizacja nie powinna trwać dłużej niż
> ~5h.
Chcesz powiedzieć że wielkość dysków, szybkość procesora, rodzaj kontrolera,
obciążenie itp nie mają wpływu na czas synchronizacji ? Czy ktoś orientuje
się czy synchronizacja macierzy zmniejsza jej wydajność ? O ile procent w
przypadku macierzy programowej?

Po prostu chcę tylko tylko wykonać testy prędkości macierzy i nie bardzo mi
się chce czekać 5h (myślę że dłużej bo macierz o wielkości > 1TB).