Re: jak duza partycja systemowa

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Mon 12 May 2008 - 10:34:58 MET DST

magda.teresak@gmail.com pisze:

> U mnie wyglada to tak. Dysk 100GB w laptopie Windows Xp sp2 MX v4
> C:\ 4GB - na tej partycji znajduje sie tylko system xp i rzeczy
> których nie moza zainstalowac na innej partycji
> (sterowniki,antywirus), ogolnie to
> prawie nic nie instaluje, prawie wszystkie programy uzywam w wersji
> portable łącznie z Office, Autocad i np Google Earth.
> Wolnego miejsca pozostaje około 1GB, plik wymiany i Tempy na innej
> partycji , hibernacja(1GB) włączona.
Ogólnie ok ale nie lepiej zostawić więcej wolnego miejsca na C?
Pozostaje Ci tylko 25% wolnego miejsca czyli jakieś min dla optymalnego
działania defragmentatora - ja bym dal przynajmniej 5-6GB i trzymał się
tej zasady jaką powzięłaś...
> Zalety: Super czysty i szybki system, ktory i tak można bardzo czesto
> odswiezyc np z obrazu ktory zajmuje tylko 500MB (BootIT ng)
> i wrazie awari lub wirusa łatwiej nad tym zapanować.
Zgadzam się! :)

> D:\ 2 lub 4GB partycja na plik wymiany i Temp z przegladarki i Xp
> itp- najlepiej Fat16 lub fat32,
Nie zgadzam się z tym :) Wg M$ FAT16 traci wydajność powyżej 256MB a na
FAT32 wcale nie jest szybciej niż na NTFS - sprawdź chociażby jak szybko
  następuje defragmentacja FAT32 a NTFS(Diskeeper 9-11) lub sprawdzanie
poprawnosci struktury plików (Partition Magic) etc.
> E:\ ???GB Programy które wymagaja instalacji, Proram Files, itp
> F:\ ???GB Magazyn na filmy muze i zdjęcia
Spoko. Ogólnie wracając do pagefile.sys to wróciłem do trzymania go na
systemowej lub na szybkim dysku (WDC Raptor). Tempy na pierwszej dużej
partycji NTFS.

Pzdr, OMSON

--
C2D E6320, ASRock 4CORE1333-FullHD, Kingston HyperX 2GB DDR2 1066MHz
(KHX8500D2K2/2G), NEC FE700+, Juli@ 24bit/192kHz, WDC Raptor 36GB/16MB,