Re: Dziwne "zniknięcie" sieci [XP]

Autor: Piotr Pawłow <pp_at_siedziba.pl>
Data: Fri 09 May 2008 - 00:42:44 MET DST

Maciek - Wally wrote:

> Znasz może jakieś dobre źródło z tym programem? Podobno często są jakieś
> zawirusowane "fałszywki"

Duże serwisy z reguły mają dobre kopie. Ja chyba brałem stąd:
http://www.majorgeeks.com/WinSock_XP_Fix_d4372.html

> Naprawdę wielkie dzięki za pomoc.

Nie ma sprawy :)

> Mam nadzieję, ze jednak uda się uniknąć reinstalacji a brak internetu
> dokucza coraz bardziej :)

Jeśli masz internet spod Linuksowego LiveCD to jeszcze nie jest tak źle :).
Można to wykorzystać do szukania rozwiązań, ściągania programów. Można
nawet naprawiać Windowsa w wirtualnej maszynie. Największą zaletą
wirtualnej maszyny są snapshoty, dzięki którym można się cofnąć do
poprzedniego stanu jak się coś nie uda :)

Jeśli wszystkie sposoby naprawy zawiodą możesz spróbować zrobić instalację
naprawczą. Uruchamiasz instalator z płyty, pomijasz konsolę odzyskiwania, i
potem przy wyborze systemu do naprawy wciskasz R.

Instalację naprawczą stosuję w ostateczności. Instalacja naprawcza może się
z wielu powodów całkiem nie udać, zostawiając system w stanie ciągłego
restartowania instalatora od nowa. Ciężko z tego wybrnąć. Nawet jeśli
dojdzie do końca, może zostawić system w dużo gorszym stanie niż przed
naprawą, a przynajmniej zepsuje Windows Update (na szczęście to łatwo
naprawić :). Instalacja naprawcza unieważnia też wszystkie punkty
przywracania. Dobrze wpierw zrobić kopię systemowej partycji, żeby mieć do
czego wrócić, albo właśnie zrobić symulację w maszynie wirtualnej :)

Pozdrawiam