Re: Zmiana płyty głównej

Autor: xXx <newsgroupWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Thu 08 May 2008 - 13:16:27 MET DST

wiadomościnews:26405b54-fcff-43dc-8d4b-56b64a30c732@y38g2000hsy.googlegroups.com...
> [...]
> Poczytalem
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Host_Controller_Interface
> i jak rozumiem _wylaczajac_ ta opcje bede mial zgodnosc? Bo objawy
> mialem wlasnie takie jak w tej wikipedii
>
> Wyczytalem tez ze
> "przejście z IDE na AHCI wiąże się z reinstalką systemu, o ile dysk
> "podpięty" wcześniej IDE został przestawiony na AHCI, a na dysku jest
> system Windows."
> No to mnie nie urzadza szczegolnie ze AHCI daje wyzsza wydajnosc.
> Nadal wiec prosze o informacje jak dokonac zmiany plyty bez reinstalki

Da się zmienić na AHCI bez potrzeby ponownej instalacji systemu. Zainstalowałem
na laptopie w trybie IDE Windows XP Home SP2. Potem wgrałem sterownik AHCI,
zrestartowałem komputer, zmieniłem w BIOSie tryb na AHCI i XP wystartowało bez
problemu w trybie AHCI.
Do do wydajności to faktycznie jest zbliżona. Wykres w HD tune jest bardziej
płaski a poza tym znaczącej poprawy nie odczułem.