Re: VPN IPSec - prośba do speców od rurek

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 06 May 2008 - 20:57:44 MET DST

Dnia Tue, 6 May 2008 11:12:43 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

> i jeszcze
>
> Internet Connectivity Evaluation Tool
>
> wszystko jest OK. Jak robie ten sam test z neo, to wyrzuca, że UPnP
> nie działa, a na routerze jest włączone. Innej możliwości otwrcia
> portów nie ma. Tylko przez forward na local IP. Mam Linksys WRV200 i
> AG241-EU. Do tego modem ADSL AM200. Może jakiś inny routerek?

Ale Ty nie potrzebujesz na nim otwierać żadnych portów. VPN zestawiasz
ze zwykłego klienta sieci prywatnych w Viście, wpisując doń jedynie
nazwę usera i hasło. Te same dane wklepujesz na routerze zakładając nowe
połączenie PPTP. I już powinno śmigać. Warunkiem jest to, żeby klient
nie wychodził natowaniem z sieci lokalnej zza routera, tak więc na
routerze zapnij na przykład łącze TPSA (z dyndns), a na notebooku
korzystaj z innego łącza, na przykład z Ery. Ja taki układ wielokrotnie
z powodzeniem przetestowałem, z tym że skorzystałem wówczas z łącza
Orange Business, na którym powiesiłem router robiący za serwer VPN, a
klient łączył się z tepsianego DSL-a.

To tyle jeśli idzie o PPTP.

U Ciebie jest inny problem. Po pierwsze ten router który masz nie
potrafi pracować jako serwer PPTP, a jedynie IPSec. Po drugie Vista nie
potrafi nawiązywać połączeń IPSec, jeśli sama jest schowana za nat-em. A
ja nie jestem pewien, czy Era natuje swoje łącza - pewnie tak. I stąd
Twój problem. Rozwiązaniem jest zmiana routera, systemu operacyjnego
:-), albo skorzystanie z innej aplikacji nie używającej mechanizmów
systemowego IPSec, na przykład The GreenBow
http://www.thegreenbow.com/vpn.html .

Więcej tutaj:

The connection fails on a Windows Vista-based computer when you try to
communicate with another computer through an IPsec tunnel-mode
connection
http://support.microsoft.com/kb/944335/en-us

I tutaj:
http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_CASupport_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1166859934823&packedargs=sku%3D1147187335899&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=3482311912B09&displaypage=download#versiondetail
(ostatni dokument)

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/