Re: Outlook - jak zrobic, zeby przestrzegal komunikaty bledow?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Tue 06 May 2008 - 09:53:48 MET DST

jureq schrieb:

> Pamięć mnie może zawodzić, ale kiedyś w MS Update ściągała się łatka która
> poprawiała ten błąd. Tylko nie pamiętam czy to było dla Off XP czy 2003.

No wlasnie te systemy maja raczej wszystkie poprawki (bo dzieje sie to
nie tylko na jednej maszynie).

Probowalem zobaczyc, jak to dziala z innymi programami pocztowymi (np.
Thunderbird) - i tam w ogole wysylka zbyt duzych maili sie nie udaje:
mail jest *od razu* odrzucany przez serwer SMTP z komunikatem w stylu
"przesylka za duza; maksymalny dozwolony rozmiar maila to...".

Czyli inne programy pocztowe potrafia "powiedziec" serwerowi SMTP jak
duza bedzie przesylka, a serwer SMTP moze ja odrzucic juz po wymianie
kilkuset bajtow.

Z Outlookiem jest inaczej - najpierw wysle on te kilkadziesiat
megabajtow, a serwer odrzuci przesylke po osiagnieciu limitu.

Moze pomogloby tutaj, gdyby Outlook wysylal serwerowi to, co wysylaja
inne programy do poczty (informacje o rozmiarze maila) - tylko nie
jestem pewien, czy Outlook oferuje taki "feature".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org