Re: Downgrade XP Pro -> Home

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Sun 04 May 2008 - 12:42:50 MET DST

Osadnik wrote:
> Z Pro do XP. gość miał zainstalowany XP Pro, jednak miał dość
> komunikatów o tym że ma nielegalny system to kupił XP Home ( i taki mu
> wystarczy).
> Jak teraz najbardziej bezboleśnie Przerobić XP Pro na Home? Wolał bym
> uniknąć formatowania bo ma dużo danych i skopiowanie tego jest mocno
> kłopotliwe - zwłaszcza ze ma tylko jedna partycję.
> Myślałem o usunięciu windowsianych katalogów i plików BOOT, i ponownej
> instalacji - ale czy to czegoś nie nabroi?

Nie nabroi. W zasadzie nie musisz nawet szczególnie czyścić, byleby
instalator ruszył bez błędu że nie może kontynuować.

Użyj "kreatora plików i ustawień" (start|programy|akcesoria|narzędzia
systemowe) do zarchiwizowania "moich dokumentów", ustawień itp. Wybierz że
to "stary komputer", a potem że do przeniesienia chcesz użyć dysku
sieciowego. Jako ścieżkę "sieciową" podaj mu jakiś katalog na dysku.

potem spoza systemu usuń WINDOWS i Program Files, lub zmień nazwę tego
drugiego, jeśli chcesz stamtąd coś potem odzyskiwać. Usuń też Documents and
Settings (wszystko z niego zarchiwizowałeś już).

--
Azarien