Re: autostart, Run, usluga

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Sun 04 May 2008 - 10:08:54 MET DST

1634Racine wrote:
> w2k i prosto-dziwne pytanie:
> jaka jest roznica - z punktu widzenia konta ZU, admina, systemu - czy
> program z odpaleniem systemu startuje z
> - autostartu,
> - klucza Run,
> - jako usluga

W uproszczeniu: autostart i klucz Run wrzucamy do jednego worka, nie
jestem przekonany czy przypadkiem Autostart nie jest "legacy" i
błogosławioną metodą nie jest klucz RUN w HKCU/HKLM, nie chce mi się
szukać obecnych zaleceń w tym zakresie. Chodzi o automatyczne
uruchomienie programu w chwili zalogowania się użytkownika (można to
zrobić jeszcze na kilka innych sposobów). Zwykle służy do uruchamiania
chłamu nikomu do szczęścia nie potrzebnego, a z miłą chęcią dodawanego
do sterowników i bloatowych programów. Program uruchamia się w
kontekście logującego się użytkownika.

Usługa to usługa. Zwykle nie ma interakcji z pulpitem (a jak jest
interakcja, to jest to ZŁE), uruchamia się razem ze startem systemu w
kontekście wybranego użytkownika (zwykle LocalService, NetworkService
lub LocalSystem) i robi swoją robotę w tle.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl