Re: zaginiona partycja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 02 May 2008 - 15:22:32 MET DST

Dnia Thu, 01 May 2008 20:03:32 +0200, Teo napisał(a):

> Michal Kawecki wrote:
> [...]
>
> Co jeśli stracimy oryginał i kopię tablicy FAT (w przypadku FAT, łatwo o
> uszkodzenie kopii - np.: zły sektor). Na pewno można odzyskać dane, ale
> czy można w jakiś sposób odbudować pofragmentowane pliki z "regionu
> danych" tak aby nadawały się do użycia? - np.: archiwum ZIP, albo
> dokumenty docx (skompresowane pliki XML).

W przypadku FAT jest to niestety bardzo trudne, praktycznie niemożliwe.
Niejeden raz składałem takie pliki niemalże sektor po sektorze
analizując po prostu ich zawartość, ale to benedyktyńska robota.

BTW mam gdzieś w archiwum maleńki programik SRCFAT.COM do tworzenia na
życzenie kopii tablic FAT. Ale jeśli mnie pamięć nie myli, to samo
potrafi bardzo użyteczny program DFSee, który można ściągnąć także w
pełnej, legalnej i darmowej wersji, aczkolwiek znacznie starszej i
działającej jedynie pod DOS.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/