Vista i BSOD przy uruchamianiu nowego laptopa

Autor: BrunoJ <brunojj_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 28 Apr 2008 - 15:57:54 MET DST

Witam,

Problem nie aż tak bardzo nietypowy, więc może ktoś będzie umiał pomóc.
Na nowym laptopie dell 1525 z preinstalowana Vista Basic mam od początku
nastepujący problem:
Około 60 sekund po uruchomieniu wyskakuje BSOD. dzieje się tak bez względu na
to co zdążyłem zrobic (po zalogowaniu uzytkownika, lub na ekranie logowania,
jesli czekam i nic nie robie).
Komunikat jest dosc szybki, ale jest tam cos o "_IN_PAGGING_AREA", co by
sugerowało jakis problem z plikiem wymiany (?).
Ciekawostką jest to ze sytuacja miala miejsce rowniez zupelnie przy pierwszym
dziewiczym uruchomieniu laptopa - jeszcze przed zainstalowaniem systemu (w
momencie wyboru czasu i daty).
Po BSOD laptop nie wylacza sie do konca i nie resetuje, wisi w jakims dziwnym
stanie, niby wylaczony, ale pojedyczne lampki (power) swieca. Trzeba
przytrzymac guzik zeby wylaczyc do konca i chwile odczekac, zanim sie uruchomi
ponownie (uruchomienie od razu powoduje powrot do tego dziwnego stanu).
Ponowne uruchomienie przebiega juz bez najmniejszych problemów, mozna potem
komputer resetowac, a nawet wylaczyc do zera i wlaczyc (ale robilem to w
krotkim czasie - minuta przerwy?). No i wszystko fajnie tylko... Jak laptop
polezy dwa dni to potem znowu pierwsze uruchomienie to BSOD.

Probowalem czytac w necie i zazwyczaj byly sugestie na temat sterownikow do
grafiki czy innych. Ale tutaj problem byl juz na gołym fabrycznym laptopie -
goly system + jakies dodatkowe toole Della.
na poczatku myslalem ze znalazlem rozwiazanie - w biosie byla ustawiona opcja
Flash Cache Module na enabled, mimo ze takiego modulu nie mam, wiec myslalem
ze to wlasnie byla przyczyna. Ale teraz to juz nie wiem co moze byc przyczyna.

Dodatkowo nie znam za bardzo Visty, i nie bardzo wiem gdzie moge znalesc
miejsce zeby wylaczyc i utworzyc od nowa plik wymiany np.
Martwi mnie rowniez fakt ze dell ma dodatkowe dwie ukryte partycje, jedna do
media center, druga nie wiem (94MB?!). Wiec moze to byc jakis problem bardziej
sprzetowy, lub konfiguracji OSa przez Della.

Do Della bede sie odzywal, ale musze zrzucic dokladniejsze z BSOD (chyba fotke
zrobie), ewentualnie sprobuje pozwolic sprawdzic problem on-line (laptop ma
pare dni i dopiero wgralem na niego antyvira, wczesniej nie byl uzywany w
publicznej sieci).

Generalnie licze na pomoc w zdiagnozowaniu problemu i na wskazanie gdzie w
systemie grzebnac przy pliku wymiany.
Wszelkie inne sugestie mile widziane

pozdrawiam
Bruno