Re: Jak stworzyć ZIPa?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Mon 28 Apr 2008 - 01:51:36 MET DST

Osoba podpisana jako Wiktor S. <wswiktor&poczta,fm@no.spam> w artykule
<news:fv2tb4$1ss$1@news.onet.pl> pisze:

> Swego czasu potrzebowałem czegoś dokładnie odwrotnego - nawet z lichą
> kompresją, ale maksymalnie szybko: i nie znalazłem.

Szybkie są starsze algorytmy jak zip, arj, lha/lzh. Obecnie wszystkie trzy
możesz mieć za darmo:
- zip - 7-zip, infozip, gzip
- arj - open source
- lha - freeware

Zip w wersji pkzip jest najszybszy, arj ma najwięcej opcji (rar się na nim
wzoruje), lha ma najmniejszy moduł SFX (2 KB).

Tu znajdziesz stare opisy wielu starych programów:
http://fingolfin.republika.pl/kompresja/uwagi.html
a tu klasyczne zestawienie Archive Comparison Tests:
http://compression.ca/act/
z którego wynika, że najszybszy jest LZOP Markusa Oberhumera, współtwórcy
UPX - znanego kompresora plikó wykonywalnych.

Poza tym maksymalnie szybko może pracować dowolny program ustawiony z zerową
lub minimalną kompresją. W taki sposób można np. używać 7-zipa czy rara do
szyfrowania.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)