Re: Zamulanie Visty SP1

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_[nospam>
Data: Sat 26 Apr 2008 - 11:10:02 MET DST

Dnia Fri, 25 Apr 2008 19:07:02 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

> "Piotr B. (pb2004)" <p_borkowski@[nospam]gazeta.pl> Odpowiedz na

> Wyświetla że to jakiś Hardware Interrupts.

Czyli najprawdopodobniej problem z jakimś sterownikiem lub jeśli występuje
przy odczycie/zapisie danych jakieś urządzenie (cd lub hdd) mogło się
przestawić w tryb PIO.

> Natomiast ten jest dla mnie zbyt magiczny i nie wiem jak interpretować
> wykresy z ponad 300MB pliku etl jaki mi wygenerował...

Najkrócej:
1. Dodaj zmienną systemową: _NT_SYMBOL_PATH o wartości
srv*C:\symbols*http://msdl.microsoft.com/downloads/symbols
2 Gdy obserwujesz wysokie użycie procesora w Hardware Interrupts uruchom
śledzenie poleceniem
xperf -on latency -stackwalk Profile
3 Po chwili zatrzymaj je przez xperf -d nazwa_pliku.etl
4 Otwórz plik etl w Performance Analyzerze i w menu Trace zaznacz opcję
Load Symbols
5 Zaznacz na wykresie Interrupt CPU Usage fragment z wysokim użyciem
procesora (skorzystaj z opcji zoom to selection menu podręcznego)i z menu
podręcznego wybierz Summary Table. Gdy się ona pokaże będziesz widział
prawdopodobnego winowajcę.

--
Piotr Borkowski