w2k w2k3 E2k E2K3 sprzet - rada

Autor: HM <mazurzakWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Apr 2008 - 19:53:57 MET DST

Mam domene na windows 2000 (native) jeden server jako DC, file i print
server,dhcp oraz exchange. Serwerowi temu raz na jakis czas zdarza
sie "freez".
Wszystko staje debem i tylko reset z guzika pomaga
Sprzet to siedmioletni dell 2500 bez gwarancji. Z plytki przechodzi wszelkie
testy producenta pozytywnie. w event logu poza logiem ze "previus shutdown was
unexpected" czysciutko
(zadnych warningow errorow - przed zwiecha etc w kazdej sekcji). trudno ten
typ tak ma. Problem jednak w tym ze ten Freez pojawia sie coraz czesciej
(kiedys raz na 2-3 miesiace teraz juz co 2 tygodnie z wyrazna tendencja do
tygodnia)

Po wielu rozmowach dostaje od firmy matki stara maszyne (ale i tak lepsza niz
moja) z w2k3 oraz exchange 2003. Nic nowego nie dostane - nie mam szans.
Trudno.

no i zastanawiam sie co mam zrobic.
czy odwzorowac konfiguracje jaka mam teraz na nowym sprzecie - bo wlasciwie
nie mialem zadnych klopotow (wiem ze tak nie jest zgodnie ze "sztuka")

czy np. zainstalowac na tej "nowej" maszynie ex2003. postawic go w dmz
i przeniesc tam poczte z ex2000. tylko jak to zrobic? Nie bedzie to taka sama
domena wiec jak autoryzowac uzytkownikow i jak sie potem laczyc z
klientami "outlookiem2003 i 2007"
Wiem ze w 2003 jest rpc_over_https ale jak synchronizowac AD w obu domench?
ADAM? czy .... ? a na pliki () przeznaczyc jakas slabsza maszyne ...

przyznam ze najbardziej martwi mnie ten Exchange ... szczegolnie ten
dzialajacy ze kiedys w koncu padnie i juz nie wstanie ... :(

prosba o rade