[OT]: Wyszukiwanie plikow w Vista - uwaga długie

Autor: marfi <marfi _at_bb.onet.pl>
Data: Tue 15 Apr 2008 - 23:19:42 MET DST

Użytkownik "AB" <er@fgu.rtd> napisał w wiadomości
news:fu2b5p$nhl$2@nemesis.news.neostrada.pl...
> Wiem, NTG, ale mam gdzieś te nowe grupy :-) Dla mnie jest dalej tylko
> pl.comp.os.ms-windows.winnt.
>
> Jak jednocześnie wyszukiwać w Viście pliki o różnych rozszerzeniach. W XP
> wystarczyło w oknie wyszukiwania plików wpisać np.: *.bak; *.dmp; *.err;
> *.tmp; ~*.* i znajdywał mi śmieci. Pod Vistą to nie działa. Trzeba szukać
> kolejno *.bak następnie *.dmp, potem *.err itd. Nie da się szukać
> wszystkiego na raz.

  Może jednak rzucisz okiem na grupę *.vista gdzie poruszałem problem
wyszukiwania w plikach i podałem rozwiązanie mojego problemu?
  Vista podczas wyszukiwania kompletnie ignoruje niezarejestrowane
rozszerzenia plików i doprowadza niektórych (czyli np. mnie) do głębokiej
frustracji.
  Programiści MS uważają się IMO za bogów i marketingową optymalizację
wyszukiwania doprowadzają do absurdu skutkującego tym, że uzytkownik
wiedzący czego chce jest stawiany na pozycji gorszej niż gospodyni domowa
która również wie czego chce ale nie potrafi wskazać GDZIE szukać i jest
gotowa przeszukiwać nie tylko jeden wskazany katalog ale cały kosmos co
trwałoby niestety bardzo długo i stawiało Vistę w czarnym świetle.

Historia:
  W w2k explorator szukal ay ynalay ... kur*a - 2..3 minuty szukałem jak
przywrócić normalną klawiaturę...
  W XP wymagali dodatkowego wpisu w rejestrze (FilterFilesWith***) i przez
kilka lat był spokój
  W Vista32/64 olali użytkowników plików niepospolitych (u mnie dotyczy np.
plików .pas, .dpr, .dfm) i narażają się na nieprzyjemne oceny tego chorego
systemu...

  Niemniej jednak, dla mnie Vista 64 ma dwie pozytywne cechy, które
przewyższają sporo niedogodności:

- po pierwsze primo : obsługuje więcej niż 4 GB RAM
- po drugie primo : jest stabilna jak XP (w sporej części dzięki p. Piotrowi
Palusińskiemu, który wskazał mi archaiczne ale stabilne sterowniki do
grafiki ATI Catalyst 7-10_53254) - z zastrzeżeniem, że niestabilność nie
była związane z Vista Aero, którego to chorobliwego wyglądu przestałem
używać chwilkę przed wymianą sterowników na starsze ze wzgledu na koszmarną
ergonomię.

  Poważny problem to brak obsługi programów 16-bitowych który można obejść
instalując maszynę wirtualną ale nie daj Bóg gdy program wymaga sprzętowego
klucza na LPT lub dostępu do portu COM/LPT...wtedy mamy loterię bo może
zadziała a może raczej nie.

  BTW : tzw. Vista Aero jest doskonałe (czytaj ładne i bajeranckie) dla
graczy, którzy korzystają z tego wyglądu 10-30 sekund dziennie a pozostałe
99,99% czasu grają i nie muszą niszczyć oczu wpatrując się w to gówno, które
usiłowałem oswoić przez ok. 14 dni.
  Podejrzewam w tym miejscu zmowę Microsoft z okulistami i producentami
szampana.

  15 i niewiele więcej-letnim miłośnikom interfejsu Aero wróżę okulary 5-500
dioptrii po 5 latach przy komputerze 19 cali i czcionce 8-9pkt z wygladem
Aero (okulary grubością odpowiadają mniej więcej 1-10 denkom od butelek z
szampana)

--
marfi