Re: czym ogladac zdalnie logi z innej maszyny?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Tue 15 Apr 2008 - 11:38:40 MET DST

Jacek Kalinski schrieb:

> A może psloglist?
> http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897544.aspx
> Zaleta tego jest taka, że możesz podać jak stare logi ma Ci wyświetlić.
> Tyle, że nie wiem czy "wiek" logów wybiera odpytując zdalną maszynę,
> czy też pobiera z niej wszystko a tylko przy wyświetlaniu filtruje
> wyniki. Musiałbyś to sprawdzić osobiście.

Tylko to jest troche niewygodne.
Aby zobaczyc jeden nowy wpis, za kazdym razem nalezaloby zmieniac date
(na jaka dokladnie?), uruchamiac proces od nowa itp.

psloglist ma opcje "-w Wait for new events, dumping them as they
generate" - ale dziala ona jedynie lokalnie. Jakby dzialala rowniez
zdalnie, to chyba byloby to wlasnie to.

No i poza tym, pobiera chyba cale logi, a potem sobie filtruje. A wiec
do odswiezenia przez wolne lacze sciaga sobie iles megabajtow, aby
powiedziec: nie ma nowych wpisow ;)

Jak ktos kiedys widzial, jak sie odbywa logowanie na systemach
nie-Windows (logi sa po prostu zapisywane do zwyklych plikow
tekstowych), to idealem dla mnie bylby odpowiednik ponizszej komendy
odpalonej przez SSH:

tail -f /var/log/syslog

--
Tomasz Chmielewski