Re: Brak NTLDR i nie tylko...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 14 Apr 2008 - 23:08:44 MET DST

Dnia 14 Apr 2008 15:25:30 +0200, Robert napisał(a):

> Jest: CHS 41345 240 63, sector size=512

Ano właśnie. I pytanie: czy było tak od zawsze, czy też geometria
dopiero teraz się zmieniła. Stawiam na to drugie, gdyż Windows zakłada
partycje z domyślną geometrią 254/63, a z Linuksem różnie bywa -
zależnie od użytego narzędzia. Tak więc najprawdopodobniej masz teraz
partycje NTFS założone z inną geometrią, niż rozpoznawana i raportowana
systemowi przez BIOS. No i się nie bootuje. Nic dziwnego.

Zweryfikuj moje przypuszczenie przy pomocy programu Testdisk
http://www.cgsecurity.org/. Jeżeli jest słuszne, to wyświetli on dwie
pierwsze partycje jako partycje z błędną geometrią.

Usunięcie problemu będzie wymagało niestety skasowania wszystkich
partycji Linuksowych, tak żeby po nich śladu nie zostało. Wówczas BIOS
powinien był już prawidłowo zaraportować geometrię odczytaną z pierwszej
partycji.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/