Efekty specjalne po dolozeniu ramu

Autor: Maciej Kulawik <mkw_at_mcmac.x.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 23:25:40 MET DST

Ostatnio postanowiłem zrobić mojej viście prezent i dołożyć drugie 2GB
ramu. Zakupiłem dwa takie same moduły (goodram, 2 x 1GB 667MHz CL5,
parowane do duala). W domu okazało się że moduły są takie same ale inne niż
te które już miałem: ten sam producent i typ, ale inaczej wyglądały (np.
kości po jednej stronie w przeciwieństwie do starych, zabudowanych z dwóch
stron).
Włożyłem do kompa, odpaliłem. Automatycznie wykryło i ustawiło dual
channel. Pamięci przetestowałem memtestem. Chodziło całą noc i nie wykryło
żadnego błędu.
Problem pojawił się od razu w windowsie. W trybie 2d (logowanie itp, kiedy
nie działa aero) ekran pocięty był poziomymi paskami. Na efekt ten można
było wpływać przydzielając inną ilość ramu dla wyświetlania (korzystam z
karty on-board). Dwa dni później pojawił się problem z dźwiękiem - zamiast
grać komputer zaczął wydawać przerażające skrzeki i zawieszał się.
Podejrzewając pamięć przetestowałem różne konfiguracje. Wydaje się że
działa dobrze w konfiguracjach:
* 2GB stare (dual)
* 2GB nowe (dual)
* 3GB (2 stare + 1 nowy) (single)
* 3GB (1 stary + 2 nowe) (single)
Natomiast dźwięk pieprzy się i zawiesza przy włożeniu:
* 4GB (2 stare + 2 nowe)
* 4GB (2 nowe + 2 stare)

Co to może oznaczać??? Defekt pamięci czy niekompatybilność z moją płytą?
Mam AMD 64 +4000 i płytę asus M2A-VM HDMI. System Vista 64 HP, zupdatowany
do granic możliwości.

--
pozdrawiam
Maciek