Jeden profil dla konta domenowego i lokalnego

Autor: morel <pawel.1_at_wytni_to.poczta.fm>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 14:39:05 MET DST

Witam

Mam takie pytanie, czy da się w jakiś sposób ustawić Windowsa XP by
współdzielił jeden profil dla konta lokalnego i domenowego? Już opisuję
sytuację.

Mam komputer z którego korzystam w dwóch miejscach: w jednym pracuję w
domenie, w drugim nie ( bo do domeny nie mam dostępu - ale można by
przykłady mnożyć: brak sieci, awaria domeny itp).
Dla każdego z wariantów jest automatycznie utworzony oddzielny profil, a
przy logowaniu wybieram z listy czy loguję się do domeny czy na lokalną
maszynę.

I teraz nasuwa się pytanie, czy jest możliwe połączenie tych dwóch
profili, tak by np. konfiguracja oprogramowania z konta lokalnego na
maszynie, obowiązywała również po zalogowaniu się do konta domenowego
(tu mam na myśli takie rzeczy jak np. zakładki w przeglądarce,
ustawienia poczty, dokumenty, ustawienia okien, tematów Windowsa etc.)

Przy instalacji oprogramowania jeśli wybiorę że ma być instalowane dla
wszystkich użytkowników, to jest ono dostępne rzeczywiście dla każdego,
ale z oczywistych przyczyn ustawienia nie migrują pomiędzy kontami.
Czy jest możliwe skonfigurowanie tego w taki sposób by te dwa profile
połączyć?

Nie jest wygodne np. to, że jeśli zainstaluję jakieś oprogramowanie w
profilu lokalnym, skonfiguruję itp. to po zalogowaniu do domeny muszę
wszystko konfigurować od nowa, bo tak naprawdę duplikuję jeden profil na
drugi. A znowuż jeśli ciągle pracuję przy zalogowaniu do domeny i nagle
nie mogę się do domeny zalogować, bo ... brak sieci, awaria domeny,
niedostępność domeny czy cokolwiek, to okazuje się że nie mam
oprogramowania do dalszej pracy.

Jak taki problem rozwiązać? Czy kwestia jest w uprawnieniach dla
poszczególnych kont? Zakładam, że jestem w stanie uzyskać dowolne
uprawnienia na każde z kont (domenowe/lokalne) Co gdzie ustawić, by te
dwa profile połączyć?

z góry dzięki za wszystkie informacje
pzdr

morel