Re: Kolejność używania kart sieciowych.

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Thu 10 Apr 2008 - 12:50:47 MET DST

Jan Bartnik pisze:
> Witam.
>
> Zacząłem ostatnio zabawę z VMWare i przyszła pora na zastanowienia.
> Przypuśćmy, że do internetu jesteśmy podłączeni jednocześnie przez:
>
> Modem GSM
> Dwie sieciowki do routera
> Wifi
> VPN
>
> Przy wlaczonych wszystkich opcjach - jak zachowa sie XP? Przez co sie
> polaczy? Co zrobi jesli ktores polaczenie bedzie niekatywne lub z
> ograniczeniami? A moze jest gdzies w XP modyfikowalna lista priorytetow
> polaczen?

połączy sie z pierwszym skonfigurowanym połaczniem które ma nadane
odpowiednią bramę.
Tak czy inaczej przerabiałem robiąc dwie sieci w jednym komputerze,
jedna prywatna drugo stricte internetową. pomogło ustawieni właściwości
TCP/IP we właściwościach połączenia, zaawansowane i nadanie własnej
metryki - np. 1.
Im Liczba bliższa 0 tym wyższy priorytet.
Grunt to ustawić wszystko na stałe IP jeśli się da.

Przy okazji mam pytanie - jak wyłączać połączenia inaczej niż przez
menadżer urządzeń? zawsze mam informacje ze jakieś urzadzneie P&P
korzysta z połączenia i ni można wyłączyć. Podobnie zresztą zrobiło mi
sie z utworzonym mostkiem sieciowym który niestety po usunięciu z niego
połączeń nadal istnieje i wkurza na pasku krzycząc o odłączonym kablu z
mostka.
Wiem ze można w rejestrze osunąć mostek, wiem ze mogę wyłączać karty
przez menadżer urządzeń, ale nie o to chodzi.