Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 21:35:11 MET DST

Dnia Sun, 6 Apr 2008 21:22:18 +0200, Tomy M. napisał(a):

> Jak wygląda obecnie odporność systemu windows XP
> na wirusy i robaki?

Tak jak zawsze.

> Czy system XP może działać bez antywirusa
> i firewalla (zakładając że łączę się przez
> dobry router i sam nie uruchomię żadnego
> podejrzanego programu)

Firewalla może nie być, masz go w routerze. Antywirus jest potrzebny,
gdyż dzisiaj wirusy przychodzą głównie poprzez pocztę, dziurawe
przeglądarki i USB peny.

> Pytam bo nie używam XP, a z wcześniejszych
> doświadczeń wyniosłem że ten system jest
> wybitnie kulawy, potrafił sam wpuszczać
> różne dziadowstwo z Internetu :-/

Żaden system nie jest w pełni bezpieczny. Po to masz firewalla, żeby
odseparować nim usługi potencjalnie narażone na atak od strony
Internetu. Nie słyszałem, żeby komuś udało się dokonać skutecznego włamu
przez pozamykane porty ;-).

> Który system jest szybszy (zakłądając taki sam sprzęt)
>
> WINDOWS 2000 czy WNDOWS XP ?

W2k będzie nieco szybszy, ale tylko na sprzęcie z małą ilością RAM-u.
Skoro jednak zwracasz uwagę na bezpieczeństwo, to pewnie nie kupisz
systemu z zakończonym wsparciem technicznym.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/