Re: Stan uspienia

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 06 Apr 2008 - 15:42:05 MET DST

"Osadnik" napisał:

> Może to takie wesołe.. ale.. pytanie nie jest głupie, właśnie jak. za
> pomocą układów na płycie głównej. O ile tam są, a jak sprawdzić czy są
> i czy to jest możliwe?

Nie znam się na stanach wstrzymania na nowych płytach, ale właśnie
sprawdziłem na starym Asusie TUSL-2, że wprowadzenie w stan wstrzymania za
pomocą zwarcia pinów SMI powoduje odcięcie zasilania na złączach wiatraków.
Niestety nie mam tam Windy żeby sprawdzić, czy windziane Wstrzymaj daje ten
sam efekt. Może też spróbuj "uśpić" tę płytę sprzętowo, jeśli wiatraki się
nie wyłączą, to problem jednak leży w BIOS-ie.
BTW: w ostateczności możesz zagrać hardcorowo - jakieś napięcie w stanie
wstrzymania chyba musi być odcinane, nie wiem - na wewnętrznym złączu USB
czy IrDA. Możesz w takim wypadku puścić zasilanie na wiatraki przez
tranzystor kluczowany takim napięciem ;-)

JoteR