powolne logowanie do domeny 2003, konfiguracja DNS

Autor: Thom/CT <tomko9_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 Apr 2008 - 20:21:30 MET DST

Witam wszystkich.

Mam taki drobny problemik z Windows 2003 SBS na którym jest postawiona
domena i do którego się łączą strasznie wolno komputery klienckie,
czasem nawet do 3-5 minut.

Sytuacja przedstawia się tak: serwer1 a na nim domena, serwer SQL 2000,
serwer plików a w nim: ip 192.168.0.100, bramka 192.168.0.1, i do tego
dnsy z tpsa oba. Co ciekawe zauważyłem że wins jest podany na 10.x.x.x??

serwer2 a na nim serwer terminali i nic więcej. IP 192.168.0.101, reszta
taka sama jak w serwerze1, z tym że nie widzę nigdzie ustawienia dla
wins i ten nie jest klientem kotrolera domeny, stoi sobie ot tak.

do tego router na którym jest serwer dhcp (192.168.0.1)

I teraz tak doczytałem na forum że pierwszy dns ustawiony lub pobrany
przez dhcp powinien być adresem kontrolera dns. Czy było by lepiej żeby
serwer dhcp był na serwerze domeny niż na routerze? Pomijając fakt że
jak padnie router to komputery z dhcp nie mają dostępu do serwera. Jak
się też domyślam (jeśli nie proszę mnie poprawić) w obu serwerach
powinien być ustawiony dns1 na "serwer dns" w tym przypadku serwer1
(192.168.0.100) i tak samo na wszystkich końcówkach.
Czy wins jest do czegoś potrzebny w takiej prostej domenie i czy nie
powinien też odnosić się do ip serwera1 (domeny 192.168.0.100)?
Oczywiście wins serwer jest zainstalowany na s1.

Proszę o radę.
Pozdrawiam
Thom