Re: Problem z plikami pomocy .CHM i .HLP

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Tue 01 Apr 2008 - 15:21:28 MET DST

Osoba podpisana jako PureNick <ibozaur@CTRL+X@zax.pl> w artykule
<news:mn.fb007d83345cde69.84011@zax.pl> pisze:

> Witam grupowiczów:
> Mam problem z plikami pomocy CHM:
> Gdy nacisnę F1 w programie używającym pomocy w tym formacie,
> dostaję komunikat:
> "Próbujesz użyć niepoprawnego skompilowanego pliku pomocy (.chm)"

To może być problem z brakiem aktualizacji obsługi CHM, czyli HTML Help.
Pliki skompilowane w nowszych wersjach SDK są rozpoznawane jako niepoprawne
przez starsze wersje. Aktualizacja jest wymagana choćby z powodu
znalezionych luk bezpieczeństwa powszechnie wykorzystywanych przez rozmaite
szkodniki.

> Natomiast z plikami HLP jest trochę inaczej: jeśli uruchamiam z dysku
> pomoc po angielsku, system się drze:
> "Plk Pomocy [nazwa pliku.hlp] został stworzony da języka
> nieobsługiwanego przez Twoją wersję systemu Wndows".
> Ale pomoc w HLP uruchomiona z menu programu angielskojęzycznego
> uruchamia się bez szemrania.

Tu z kolei komunikat wskazuje na brak zainstalowanej obsługi jakiegoś
języka - prawdopodobnie ojczystego języka twórcy programu. Doinstalowuje się
to przez Panel Sterowania - Opcje regionalne.

> Przeszukałem archiwum grupy, ale tam głownie są wątki o edycji CHM
> lub jakichś programistycznych cudach przy pisaniu aplikacji.

Bo to są programistyczne cuda, a raczej typowe niechlujstwo programistów,
którzy nie deklarują właściwego języka w trakcie pisania programu czy
przygotowania dokumentacji. Skutkować to może użyciem i deklarowaniem jako
domyślnego języka ustawionego w systemie programisty, choć cały interfejs
użytkownika i cała dokumentacja mogą być po angielsku.
W przypadku języka używającego pisma niełacińskiego (np. chińskiego czy
rosyjskiego) bez wątpienia powinieneś dostać komunikaty podobne do
opisanych. Internet Explorer z pewnością zaproponowałby w takim przypadku
doinstalowanie właściwego pakietu językowego. Obsługa CHM bazuje na
bibliotekach IE, więc jeśli nie doinstalowałeś jeszcze obsługi brakującego
języka, to prawdopodobnie po zainstalowaniu aktualizacji HTML Help
dostaniesz taką propozycję.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)