kontroler dysku SATA w Vista

Autor: Grzegorz <ramones_at_op.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 17:43:01 MET

Witam,
zmieniłem płytę główną pozostawiając stary system. Niby wszystko działa, ale
dysk mimo ,z ejest w trybie SATA-II to windows pokazyje w go pod kontrolerem
IDE jaka ATA-0 i jego tryb to DMA 6 (133) przyz zazanczonym "włącz DMA". Jak
odnzacze to dysk przechodzi w trybi PIO-4. Nie ma SATA. Podobno to znany
problem, i sugestie mówią o konieczności formatowania i instalowania systemu
od nowa.
Widziałem jakiś czas temu program, który potrafi zresetować systemowe wpisy
dot konfiguracji sprzętowej, tak, że system wykrywa wszystko od nowa jak
podczas świeżej instalacji (najpewniej po restarcie). Gdy mi się to udało
zrobić po tym restarcie odpaliłbym system z płyty windowsa i wykrył sobie
nowy sterownikm dysku, potem już po zalogowaniu system odszukałby sobie
wszystkie inne urządzenia.
Może ktoś kojarzy ten program, albo wie jak mogę zainstalować sterownik SATA
bez reinstalacji? Nadmieniam, iż uruchmaiałem już kompa z płyty
instalacyjnej i wybierałem opcje instalacji sterownika do dysku (mimo, że
dysk był widoczny a jest napisane "zainstaluj sterownik jak nie widzisz
dysku na liście"), ale instalator go nie przyjmuje!

pozdrawiam
Grzegorz