Re: AD2003 - do którego serwera podpięta jest stacja

Autor: Olaf Rzepka <orzepka_at_gmail.com>
Data: Mon 28 Jan 2008 - 13:57:23 MET

On 28 Sty, 13:41, Radosław Sokół <Radoslaw.So...@polsl.pl> wrote:

> Co rozumiesz przez "podpięta"?
>
> W AD nie ma jakiegoś stałego powiązania między klientem a
> kontrolerami.

Chodzi mi o to jak sprawdzić na którym serwerze był faktycznie
autoryzawoany użytkkownik i z którego serwera wykonał się logon
script.

Opisze sytacje która czasem ma u mnie miejsce:
Odblokowuję konto użytkownika, ale użytkownik nadal nie może się
zalogować, dostaje komunikat że konto zablokowane. No loguję się na
drugim serwerze i stwierdzam że rzeczywiście tutaj jeszcze nie
nastapiła synchronizacja między serwerami i to konto nadal jest
zablokowane. Nie czekając na synchronizację odblokowuję je na drugim
serwerze i użytkownik może sie logować.
Stąd też wniosek że stacja podpina mi się nie pod ten serwer pod który
mi akurat pasuje (znajdujący się najbliżej, w sieci lokalnej) a pod
ten drugi który jest dość daleko i w dodatku na słabym łączu.

Dlatego też zależy mi właśnie na informacji do którego akurat serera
jest ta stacja podpięta.