Re: Real VNC - bez hasła

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sat 26 Jan 2008 - 11:32:05 MET

...piit... wrote:
> Witam.
>
> Używam w sieci lokalnej Real VNC.
> To znaczy na jednym kompie VNC Server, a na drugim VNC Viewer.
> Mam w związku z tym kilka pytań:
>
> 1. Jeśli ustawię VNC server bez hasła, to czy ktoś mi może "wejść" na kompa
> przez internet? Czy tylko ptzez sieć lokalną?

VNC to coś na zasadzie "zdalnego monitora" - oznacza to, że nie
wymaga np. hasła do użytkownika w Windows; w sytuacji, gdy jest
automatyczne logowanie w Windows (i do tego konto z uprawnieniami
administratora), to wystawianie tego na zewnątrz z VNC jest głupotą
(chociaż pewnie i tak się tego nikt nie dotknie, bo pomyśli, że to
jakiś 'honeypot').

> 2. Czy można jakoś na VNC Viewer zapisać hasło na stałe w programie, żeby nie
> 3rzeba było za każdym razem wklepywać?

Chyba można jakiś skrót zrobić, zobacz w dokumentacji.
W TightVNC jest przełącznik /password.

> 3. Przez sieś lokalną łączę się z VNC server podają nazwę komputera. Jak
> połączyć się z nim przez internet? Domyślam się, że trzeba podać adres IP...

Podając adres IP komputera i w razie konieczności port.
Należy też odpowiedno skonfigurować firewall (nie podajesz,
czy masz np. dodaktowo router, etc.)

> 4. ...ale jak sprawdzić jaki mam adres IP? A mam IP (chyba) dynamiczne
> (internet z multimedia).

IP:
http://whatismyip.com/

Co do dynamicznych IP (zmiennych co np. dobę):
http://www.no-ip.com/

Polega to na tym, że na komputerze jest uruchamiana aplikacja; sprawdza
ona co określony czas (np. 10min), czy nie zmienił Ci się IP
i uaktualnia adres bardziej czytelny, czyli
np. piit.sytes.net

ps. VNC standardowo korzysta z portu 9100 (ja dla własnych
celów uruchamiam na innych).

p.p.s. Ja jeszcze inaczej robię (dla bezpieczeństwa).
Jestem na trochę czasu poza krajem, w domu mam ze 3 komputery + serwer.
Do komputerów rodziny dostaję się przez tunel ssh.

p.p.p.s. Jak masz wolne łączę (np. upload) to mimo wszystko lepiej
chodzi zdalny pulpit Windows.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,