Jak włączyć AHCI pod XP

Autor: Marcin Fal <marcin.fal_at_gmail.com>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 09:48:30 MET

Mam taki problem:

Zainstalowałem WinXP SP2 na komputerze z dyskiem SATA, ponieważ
instalator nie widział dysku, a w komputerze nie ma stacji dyskietek
(laptop) to przestawiłem w BIOS tryb na dysku na IDE,

Niestety teraz co prawda Windows XP SP2 startuje i działa, ale cały
czas w trybie IDE, nie mogę zainstalować sterowników do AHCI bo ichni
instalator nie widzi AHCI (w sumie trudno mu się dziwić, bo dysk
pracuje w trybie IDE), nie mogę przestawić trybu na AHCI bo WinXP
resetuje sie podczas startu.

Nie mam ochoty przeinstalowywać jeszcze raz Windowsów, czy jest jakaś
metoda na doinstalowanie sterowników AHCI do już zainstlowanego
Windowsa XP SP2?