Dysk SATA a tryb UDMA 2?

Autor: MeZaRd <mezard_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Mon 21 Jan 2008 - 12:07:23 MET

Witam

Zakupilem sobie miesiac temu laptopa FS Esprimo v5545. Z czasem zaczalem sie
zastanawiac dlaczego tak wolno chodzi, dlaczego okna otwieraja sie z
szybkoscia jaka moze "pochwalic" sie moj 7-letni pecet. I znalazlem
przyczyne. Dysk twardy mimo tego, ze posiada interfejs SATA - pracuje tylko
w trybie UDMA 2. Dlaczego? Jak zmusic go do pracy w trybie 5?

Dodam, ze zainstalowany mam WinXP Pro SP2 (udalo mi sie go zainstalowac
tylko po owczesnym pobraniu sterownika ze strony producenta [AHCI Intel AHCI
driver (Win32)] do dysku SATA i zintegrowaniu go z instalatorem windy).
Grzebalem juz w biosie (Phoenix) - bezskutecznie. Instalowalem ponownie w/w
sterownik - rowniez bez efektu.
Płyta glowna jest na chipsecie Intel 965GM.

Z gory dziekuje za jakiekolwiek podpowiedzi.