W2003Server - kontroler domeny i zapora

Autor: vV. <pjanista_at_op.pl>
Data: Fri 18 Jan 2008 - 11:00:15 MET

Witam.
Mam Windows Server 2003, świeża instalacja,
postawiony kontroler domeny. Do tego momentu
wszystko ok. Zaistalowałem IIS i SQLServerExpress
(IIS właściwie tylko dlatego, że jest wymieniony
jako wymagany komponent dla SQL). I chyba właśnie
ów IIS sprawił mi problem. Po zainstalowaniu ww.
nie można zalogować się do domeny. Winowajcą
okazała się zapora systemowa tegoż serwera.
Podejrzewam IISa, ponieważ w czasie instalacji
informował o tym, że będzie zmieniał ustawienia
zapory. Nie zwróciłem na to szczególnej uwagi,
gdyż uznałem, że pewnie doda jakieś potrzebne
mu wyjątki i tyle. A nie że przywróci
wszystko do ustawień domyślnych...

Na podstawie logów z zapory dodałem ręcznie
kilka portów, kóre były wyrzucane w czasie logowania,
lub uruchamiania narzędzi administracyjnych.
I w tej chwili chyba wszystko działa normalnie.
Chciałbym jednak pozbyć się tego _chyba_, więc
pytanie:
Jak poprawnie powinna być skonfigurowana zapora Windows
dla kontrolera domeny na Win2003Server?
Jakie porty, czy też programy
powinny się znaleźć w wyjątkach?

Dziękuję, pozdrawiam...