Re: vista- przesadzone bezpieczeństwo

Autor: Krzysztof Kapuściński <krzysztof_at_kapuscinski.org>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 20:35:48 MET

Piotr Krzyżański wrote:

> Odpowiem Ci przewrotnie, a pytanie będzie również zawierało
> zadanie domowe do odrobienia ;-)

A jak źle odrobię to dostaną po łapach ? ;-)

> Poszukaj w google ilu pyta o wyłączenie UAC, a ilu pyta jak
> zwiększyć bezpieczeństwo Visty...

10:1 czy może o rząd wielkości więcej ? Przecież o tymże pisałem, ciutkę
wyżej.

> Tak, instalacja jakiegokolwiek systemu z cegłą na enterze nie
> jest dobrą instalacją. :)

Nie każdy się da, to wiemy nazbyt dobrze obaj. Dlatego niektóre lubię
bardziej, niektóre już mniej.
Windows XP jako produkt marketingowy jest stworzony wzorcowo. Właśnie owa
słynna "cegła na enter". Działa ? Działa !

W Viście spróbowano zwiększyć wymagania względem użytkownika i ... Iksiński
marudzi. "Popie... ta Vista w Xp-eku było lepiej. Bezpieczeństwo ? Przecież
wirusy były zawsze." Iksiński jest tak przekonany, a czytając niektóre
wypowiedzi tutaj stwierdzam, że nie tylko Iksiński, że to popularność, a
nie brak podstawowej higieny systemu oraz niezachowanie elementarnych zasad
bezpieczeństwa jest powodem wszelkich nieszczęść spod znaku złośliwego
kodu, że nic nie jest w stanie tego zmienić. Także UAC.
Obecna sytuacja jest patowa. W momencie gdy wszyscy dorwali się do jeżdżenia
po infostradzie próbuje się wprowadzać zasady ruchu ... . Te zasady były
dużo wcześniej ale Iksiński o nich nigdy nie usłyszał, bo największy
producent softwarowy w historii przekonał go, że wie co robi proponując mu
instalowanie systemu z "cegłą na enter".

--
Krzysztof Kapuściński